Interactief MediaXtra

Kweekvijver / Snelkookpan

Gedurende 8 weken hebben de deelnemers gewerkt aan 4 opdrachten.

1 – Bedenk een innovatieve Internet of Things toepassing die bijdraagt aan de kwaliteit van het onderwijs bij het ROCvT

Workshops onder begeleiding van Lasse Licht (interaction designer) en Joeri Constandse (coördinator PiT, ‘Professionals in Training’) TRiMM

Schermafbeelding 2015-07-02 om 14.41.0929 januari 2 uur bij TriMM, aansluitend 3 uur op school
  • 10 min Inloop/Introductie
  • 15 min Presentatie over TriMM en PiT
  • 10 min Presentatie over Internet of Things
  • 10 min Groepjes vormen van ongeveer 3-4 studenten (afhankelijk van totale groepsgrootte)
  • 25 min Solostorming, individueel brainstormen en ideeën schetsen
  • 10 min Korte pitches van eigen ideeën binnen de groep
  • 5 min Binnen elke groep het beste idee kiezen
  • 15 min Elke groep gaat hun beste idee verder uitwerken
  • 15 min Klassikale presentaties van deliverable concept + schetsen
  • 5 min Afsluiting
5 februari 2 uur bij TriMM, aansluitend 3 uur op school
  • 10 min Inloop
  • 15 min Presentatie over ontwikkelingen in grafisch design door Maarten Mulder
  • 75 min Groepjes gaan aan het werk en kunnen tussendoor vragen stellen
  • 15 min Klassikale presentaties van deliverable 1 uitgewerkte plaat (minimaal)
  • 5 min Afsluiting
12 februari op school, Coordinator PiT, docenten web en Nederlands, directeur MBO college

Dragon’s Den. Ieder groepje moet gedurende 5 minuten zijn idee pitchen (deliverable: platen of prototype) voor een panel van experts. Daarna is er per presentatie 5 minuten voor vragen en feedback.
Tijdens de Dragon’s Den is er geen publiek aanwezig. De studenten hebben daardoor geen idee hoe de anderen het er vanaf brengen. We moeten daarom vooraf een tijdsplanning maken waarbij elke groep precies weet wanneer ze aan de beurt zijn.

2 – Google en Search Engine Optimalisatie

2e Workshop interactief onder begeleiding van Geddy van Elburg van IonMoon

Na een intensieve workshop over Google en Search Engine Optimalisatie (SEO) heeft Geddy de studenten uitgedaagd om met die kennis een optimale website te ontwerpen en deze te realiseren middels WordPress.
Daarbij diende de student o.a. rekening te houden met de tekst (woordgebruik, woordfrequentie en lengte), de positionering van bepaalde key-elements (Wat is dit voor bedrijf?, Wat doen we?, Call to action), de laadsnelheid van de pagina’s.
Het gewenste resultaat: een website die snel zou stijgen in de ranking van Google en uiteindelijk op de eerste pagina terecht zou komen.opdracht-SEO

3 – Bedenk – Ontwerp – Promoot een iconset

3e Workshop Interactief

planning:
inleveren uiterlijk 2 april
onderzoekverslag
iconset: schetsen en vectorbestanden
ontwerpschets van je html pagina
promotie site of landingspage in zip formaat

4 – Sublime Landscapes in Gaming

4e opdracht: Museumbezoek!

Bedenk het concept voor een toepassing dan wel app dan wel website waarmee je de expositie Sublime Landscapes in Gaming  promoot, toegankelijker maakt, of verrijkt.

IMG_20150305_112135869